Missa inte de långsiktiga trenderna som förändrar B2B-kommunikation

Varje dag finns det en ny brand att släcka. Nya plattformar drar till sig uppmärksamhet; vi pratar appar, poddar, in-bound, marketing automation, AI och Internet-of-things. Men bortom hyper, kanalval och tekniska innovationer förändras också grunden för all kommunikation sakta och utan nyhetsrubriker.

Ingen har missat online – men vad händer egentligen med förtroendet som är grunden för många B2B-köp? Vad är det egentligen som får en affär att gå i lås? Och varför har B2C-marknadsförare idag plötsligt mer makt i sin organisation än inom B2B?

Under frukostseminariet tittar vi först på några av de långsiktiga trender som håller på att stöpa om B2B arenan och kraven på marknadsföraren. Med exempel från verkligheten illustrerats sedan hur bolag förändrat sitt sätt att arbeta för att lyckas. Vi öppnar upp för reflektioner och med dig hem får du ett antal punkter för att analysera situationen i ditt eget företag

Vår projektledare Johan Maack och varumärkesstrateg Andreas Lindholm går igenom de förändringar som B2B genomgår just nu och framöver.

Seminariet är gratis för medlemmar av Marknadsföringen i Stockholm, övriga gäster betalar en biljettavgift på 349kr. Anmälan sker här.

 

När: Tisdag 21 november, kl 08:15-09.30
Var: Dustin Concept Store, Sveavägen 44, Stockholm

Välkommen!

Contact