”High-fiverna” och frustrationerna har varit många, både internt och i olika byråsamarbeten. Och en del regler har nog tummats på när Telia Carrier lyftes från okänt företag med lågt självförtroende i Telia-familjen, till ett stolt och världsledande företag som växer snabbare än marknaden. Allt kommer att presenteras utan filter så långt som möjligt. Ambitionen är en behind the scenes-presentation.

Följ resan, ja, vi kan nästan kalla det en upptäcktsresa, hur Telia Carrier bröt mönster och gick från att vara Teliagruppens svarta får till att bli världsledande på infrastruktur för internet. Vägen dit kantades av svårigheter. För att lyckas utmanade vi konventioner och bröt mot regler och riktlinjer. Grunden lades för sex år sedan och började med att vi fann vårt ”reason to be”. På så sätt inspirerades hela organisationen. För utan en modig organisation hade det inte gått.

Det här får du med från seminariet:
– Insikt i vad som möjliggör långsiktig och effektiv B2B-kommunikation (hint: den egna organisationens stolthet är ganska viktig).
– Nycklar för att få varumärkesbyggande att hamna högt upp på företagsledningens agenda (i ett annars produktdrivet företag).
– 5 års erfareheter i att förhålla sig till ständigt nya ”buzz words” på en snabbföränderlig global arena (MA, CX, ABM, GDPR etc…). Och hur man får unga talanger att tycka att ett gammalt telebolag är ett super-coolt ställe att jobba på.

Talare:
Rickard Bäcklin, Vice President, Brand & Communications på Telia Carrier.
Niklas Gustafsson, Creative Director på Hilanders.

Seminariet arrangeras av Sveriges Annonsörer och är exklusivt och utan extra kostnad för Sveriges Annonsörers medlemmar. Frukostmingel från kl 08:45, seminarium från 9 till senast 10.

När: Torsdag 08:45 – 10:00
Var: Sveriges Annonsörer, Stomatol – Klara Östra Kyrkogata 2B

Contact