Tisdag den 6:e februari bjuder Hilanders in till ett frukostseminarium, där Peter Jundin, Hilanders performance marketing director, går igenom grunderna i SEO (search engine optimization) – hur er synlighet och position i det organiska sökresultatet direkt påverkar er affär. 

Peter har ett förflutet från mediebranschen där han bl a arbetat som sökanalytiker hos Keybroker och Jajja Communications, varit digitalchef inom Bonnierkoncernen samt byggt upp sök- & performanceavdelningen hos Starcom Mediavest Group & Zenith Media/Performics, två av världens största mediebyråer.

Detta seminarium är det andra i en serie föreläsningar under 2017/2018 inom området digital performance marketing.

 

Program:
08:00
Vi hälsar dig välkommen med kaffe och smörgås

08:15
Introduktion: SEO och SEM – Vad är bäst? Finns det en synergieffekt?

SEO: Grunderna i SEO – teknisk optimering, redaktionell optimering och extern innehållsoptimering.

SEO: Vertyg och case – Vilka verktyg bör man använda samt kundcase.

09:00
Avslutning / frågestund

 

Plats: Birger Jarlsgatan 57B, 4 tr

Vänligen OSA senast den 5:e februari. Reservation i mån av plats.