Tisdag den 7:e november bjuder Hilanders in till ett frukostseminarium, där Peter Jundin, Hilanders performance marketing specialist, går igenom grunderna i SEM (search engine marketing) och hur synlighet i sökmotorerna direkt påverkar din affär. 

Peter har ett förflutet från mediebranschen där han bla arbetat som sökanalytiker hos Keybroker och Jajja Communications, varit digitalchef inom Bonnierkoncernen samt byggt upp sök- & performanceavdelningen på Starcom Mediavest Group & Zenith Media/Performics, två av världens största mediebyråer.

Detta seminarium är det första i en serie föreläsningar under 2017/2018 inom området digital performance marketing, från att driva och tracka nya leads, optimera kundresan i digitala kanaler, till att skapa långvariga relationer som skapar fler affärer.

 

Program den 7:e november 2017:

08:00

Vi hälsar dig välkommen med kaffe och smörgås

08:15

Introduktion: POE (Paid, Owned & Earned media) & den digitala kundresan

SEM: Grunderna i SEM – från uppbyggnad till mätning & optimering

SEM: Verktyg & case – Vilka verktyg man bör använda samt kundcase 

09:00

Avslutning/frågestund

Plats:
Birger Jarlsgatan 57B, 4 tr

Vänligen osa senast den 6:e november. Reservation i mån av plats.

 

Varmt välkommen!